Trwa przetwarzanie danych

retro.Pewex.pl

Pokaż menu
Szukaj

Motorower Romet 50-T-1

Pierwszy polski dwuosobowy motorower Romet 50-T-1 wyposażony w silnik Predom Dezamet typ 019 (3 biegowy o mocy 2,5 KM). Produkowany w latach 1975-1984 Nie mylić z Ogarem 205!!
by 50T1
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar sledz
0 0

mam takiego tylko ze zielonego,niestety nie posiadam klaksona i papierow ;/

Odpowiedz
avatar mikmas
0 0

Jakie 3 biegowy? Czechosłowackie silniki jawy miały 3. Ten miał 2 :)

Odpowiedz
avatar 50T1
0 0

Prezentowany egzemplarz jest moją własnością i wiem na 100% Istnieje polski silnik 3 biegowy (typu 019). Jest on wizualnie podobny do wersji 2 biegowej (typu 023). Silniki jawy były montowane do modelu OGAR 200. Silniki 019 po pewnym czasie zostały wycofane z produkcji. Później model 50-T-1 lub właściwie 50-T-3 został zastąpiony Ogarem 200, do którego zastosowano silnik jawa 223 (3 biegowy)

Odpowiedz
avatar Quake96
0 0

50-T1 to nie pierwszy dwuosobowy motorower Rometu... Przed nim były choćby Romet 2375 i 2370. A jak czytam wasze wypowiedzi o silnikach... Polecam poczytać na ten temat. 019 to 3 biegowy silnik. Miał on dość awaryjną skrzynię biegów, dlatego poddano go modyfikacji i tak powstał 023, już 2 biegowy silnik. A Ogara 200 w to nie mieszajcie. Tam silnik nie pochodził z Nowej Dęby, tylko z Czechosłowacji, od Jawy 50. Sam silnik to po prostu jednostka Jawa 223.

Odpowiedz
avatar 50T1
0 0

Niestety jest to nieprawdą!! Model 50-T-1 wychodzi w 1975 testowo (zapowiedź) lub w 1976 roku seryjnie . Kosztował 6500 zł. Odsyłam do literatury dla serwisów ROMETÓW z lat 70 i 80 . 50-T-1 to pierwszy motorower dwuosobowy. Model 2370 to dokładnie 50-T-1. Ta nazwa istnieje zamiennie: KOMAR 2370 lub 50-T-1. Model 2375 to jest przejściówka pomiędzy 50-T-1 a Ogarem 205. Dokładnie KOMAR 2375 lub ROMET 2375. (tzn. posiadał silnik 023 II biegowy, koła 19 cali, małe schowki znane z Komara, wyższa główka ramy, widelec taki jak w Ogarze 200 układ ssania powietrza poprzez ramę). A odnośnie skrzyni to jest MIT. Osobiście jeżdżę i skrzynia nie jest awaryjna! Biegów nie wybija. Trzeba mieć automat biegów z dobrą kulką i bez luzów oraz dobrze wychwycić moment zazębienia się kół II biegu i w tym cała filozofia :))

Odpowiedz
avatar 50T1
0 0

Tak jeszcze w ramach sprostowania to silnik 019 (3 biegowy) został skonstruowany specjalnie dla modelu 50-T-1. Występował już w latach 1975/76. Silnik 023 (II biegowy, biegi nożne) nie został opracowany jako "modyfikacja" niby awaryjnej 019, tylko istniał już wcześniej ( Pegaz 750 z silnikiem 017 II biegowy z biegami w ręce rok 1974). Protoplastą tych wszystkich silników był model 010 (automat I biegowy znany z Pegaza) lub silniki S38 znane z Komarów (tylko posiadały inne obudowy).

Odpowiedz
Udostępnij